(0 produkter) - 0,00 DKK

Din indkøbskurv er tom.

Underskoven.dk - her handler vi bøger

Underskoven.dk - her handler vi bøger

Praksisbaseret læring

Flere visninger

Praksisbaseret læring

ISBN 13: 9788794349185
Søren Peter Dalby Andersen er uddannet folkeskolelærer og siden talentvejleder, PD i naturfagsdidaktik og master i innovation og ledelse fra Aarhus Universitet og CBS. Har i de seneste 15 år arbejdet som folkeskolelærer, været del af en skoleledelse, kommunal konsulent, projektleder i Astra og didaktisk ekspert i OECD-projektet Future of Education and Skills 2030. Er i dag ansat hos Science Talenter og medstifter af firmaet KlimaZirkus.

Anne Katrine Blond har en systemisk leder- og konsulentuddannelse med overbygning i bæredygtig organisations- og forretningsudvikling. Er desuden uddannet natur-, frilufts- og udeskolevejleder, har en kandidat i biologi og formidling og mange års praksiserfaring med projekt- og undersøgelsesbaseret læring fra et væld af lærende partnerskaber som vejleder, skoleleder, didaktisk skribent og ledelsesfaglig udviklingskonsulent. Er i dag chefkonsulent i Ringsted Kommunes Skolecenter og leverandør til KlimaZirkus.

Maja Larsen, afdelingschef FGU Midt- og Østsjælland:

Lagerstatus: På lager

350,00 DKK
ELLER

Detaljer

Praksisbaseret læring er en undervisningsmetode, som med fuld fart, stor appel og pædagogisk begejstring er på vej ind i det danske uddannelsessystem. På flere og flere af landets FGU-skoler stilles spørgsmål som: - Bør vi implementere PBL, vedholden og praksisfaglighed? - Hvordan kommer vi i gang med PBL? - Hvordan designer vi undervisning, som inddrager PBL og vedholdenhed? - Hvad kan eleverne særligt lære ved at PBL integreres i undervisningen, og hvordan kan vi undersøge, om det sker? Bogen er til alle, der interesserer sig for unge, PBL og praksisfaglighed. Bogen klæder læseren teoretisk og praktisk på til at kunne besvare ovenstående spørgsmål. Den beskriver et didaktisk ståsted, som på tværs af FGU-skolens mange faggrupper, kan fungere som fælles sprog. Bogen henvender sig særligt til: - Lærere og pædagoger, der søger efter nye metoder til at arbejde med PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed - Studerende, der ønsker didaktisk indsigt i tankerne bag PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed - Skoleledere, som ønsker inspiration og didaktisk grundlag for implementering af PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed Denne bog bygger på teorien, som er præsenteret i bogen Projektbaseret læring og innovation i en åben skole. Du vil derfor kunne genkende den didaktiske og teoretiske ramme, som bogen folder ud. Forskellen på denne bog og bogen Projektbaseret læring og innovation i en åben skole er målgruppen. Denne bog henvender sig til FGU-skolerne, hvor imod den anden har grundskolens undervisere som målgruppe. Bogens teorier, modeller og planlægningsredskaber er er testet og udviklet i samarbejde med FGU Midt- og Østsjællands ledelse, medarbejdere og de unge mennesker.
Forfatter Søren Peter Dalby Andersen, Anne Katrine Blond, Maja Larsen
Udgivelsesdato 14/04/2023
På lager fra 14/04/2023

Brug mellemrum til at adskille tags. Brug apostroffer (') til flere ord i ét tag.