Detaljer
Praksisbaseret læring er en undervisningsmetode, som med fuld fart, stor appel og pædagogisk begejstring er på vej ind i det danske uddannelsessystem. På flere og flere af landets FGU-skoler stilles spørgsmål som:
- Bør vi implementere PBL, vedholden og praksisfaglighed?
- Hvordan kommer vi i gang med PBL?
- Hvordan designer vi undervisning, som inddrager PBL og vedholdenhed?
- Hvad kan eleverne særligt lære ved at PBL integreres i undervisningen, og hvordan kan vi undersøge, om det sker?
Bogen er til alle, der interesserer sig for unge, PBL og praksisfaglighed. Bogen klæder læseren teoretisk og praktisk på til at kunne besvare ovenstående spørgsmål. Den beskriver et didaktisk ståsted, som på tværs af FGU-skolens mange faggrupper, kan fungere som fælles sprog.
Bogen henvender sig særligt til:
- Lærere og pædagoger, der søger efter nye metoder til at arbejde med PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed
- Studerende, der ønsker didaktisk indsigt i tankerne bag PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed
- Skoleledere, som ønsker inspiration og didaktisk grundlag for implementering af PBL, vedholdenhed og praksisfaglighed
Denne bog bygger på teorien, som er præsenteret i bogen Projektbaseret læring og innovation i en åben skole. Du vil derfor kunne genkende den didaktiske og teoretiske ramme, som bogen folder ud. Forskellen på denne bog og bogen Projektbaseret læring og innovation i en åben skole er målgruppen. Denne bog henvender sig til FGU-skolerne, hvor imod den anden har grundskolens undervisere som målgruppe. Bogens teorier, modeller og planlægningsredskaber er er testet og udviklet i samarbejde med FGU Midt- og Østsjællands ledelse, medarbejdere og de unge mennesker.
Forfatter | Søren Peter Dalby Andersen, Anne Katrine Blond, Maja Larsen |
---|---|
Udgivelsesdato | 14/04/2023 |
På lager fra | 14/04/2023 |